Kategoriler

3 Ocak 2012 Salı

Anja Henriёtte Meulenbelt (1945)



6 Ocak’ta Utrech’te doğdu.



Meulenbelt, gazeteci, yazar, politikacı ve feminist.Toplumsal eşitsizliğin yansıdığı temel kategorilerden sınıf, cinsiyet ve ırkçılğın kesişim noktalarının altını çizerek eleştirir. Birçok dile çevrilen Utanç Bitti romanıyla Türkçede tanınan Meulenbelt: Dil, benim sorunum dil, benim dilim değil bu. Renklerle yazabilmek isterdim ya da sözcüksüz seslerle” derken kadının kendine ve bedenine yabancılaşan varlığının koşullarını belirleyen iktidara işaret eder. Tüm uzlaşımları reddederek, kadın olmayı yeniden deneyimleyerek  keşfetmek üzere yola çıkmış. Kendinden ve bedeninden utanmayı bir kenara bırakıp anlatı kişisi Anna Wulf ile konuşmalarından tüm uzlaşımlara kafa tutan farklı bir kadın tiplemesi çizer.
2008 yılında Ankara’da düzenlenen Gay Pride’a konuk olarak katılmıştı.

"Geçmişten bir görüntü. Küçüğüm ve yeni yeni yürüyorum. Etrafıma bakıyorum. Annemin ve babamın olmaları gereken yerde iki sandalye görüyorum. Sandalyeler boş. Etrafıma bakmamayı yeğliyorum, çünkü sandalyelerin ne kadar boş olduğunu, arkalarında ne kadar büyük bir boşluk ve karanlık olduğunu, sessizliğin ne kadar büyük olduğunu görmek istemiyorum. Çocukluğumun kabuslarında Naziler beni almaya geldiklerinde hep yalnız olurdum. Öne doğru koşmayı öğrendim. Geriye bakmamalı, hepsinden önemlisi geriye bakmamalı. Aşk acısının sonsuz çaresizliği: Eğer sevilmezsem varlığım ortadan kalkıyor, yaşamaya devam etmeye değecek bir şey kalmıyor. Elde etmiş olduğum hiçbir şey bu sandalyenin boşluğunu dengeleyemez.” “O zamanlar onunla birlikte ya da onsuz oturmuş olmam gereken yerlerin hiçbirini tanımıyorum; herhangi bir küçük Fransız kentindeki diğer bütün yerler gibi görünüyorlar. O zamanlar kederim öylesine büyüktü. Kayboldu. Silindi. Yazarak tükendi.” Kayıp Zaman, Çeviren: İlknur İgan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.